Yaru Makki

Hey trouwe bloglezers! 

Vorige week kwam ik terug van school en zag een pakketje liggen! Het eerste wat ik dacht: Huh? Echt super intelligent. Ik had namelijk niets besteld. Aan de vorm en gewicht voelde ik dat het een boek was. Dat kwam wel goed uit, want het was eindelijk vakantie en dus een perfecte tijd om boeken te lezen. Toen ik het openmaakte zag ik als eerste een enorme golf … daarna een bang konijn en de woorden: Yaru Makki’s reis. 

Yaru Makki1Yaru Makki’s reis gaat over een avontuurlijk konijn op Schiermonnikoog. Alles op zijn eiland heeft hij al gezien. Er gebeurt nooit iets nieuws. Zijn vrienden en familie snappen niet waarom hij van het eiland af wil en zijn juist heel tevreden waar ze wonen. Yaru Makki niet en besluit via de veerpond naar het vaste land te gaan. Hij kijkt zijn ogen uit en ontmoet de oude, avontuurlijke rat Bakkes. Ook ontmoet hij vogels die Yaru Makki aanbieden om hem naar allerlei mooie plekken te brengen. Helaas gaat het telkens fout. Hoe kan Yaru Makki dat oplossen? En is Bakkes wel de held die hij zegt te zijn?

De tekeningen in het boek zijn kleurrijk en vrolijk. Ik vind het een prachtige uitgave waar veel aandacht aan is besteed. Het is een voorleesboek voor kinderen vanaf ongeveer vijf jaar of een zelfleesboek voor kinderen van acht tot tien. Maar ook oudere kinderen en volwassenen kunnen leren van de feiten achterin het boek. Ik kon me goed inleven in Yaru Makki die zo graag meer van de wereld wil zien. Zelf hou ik ook erg van reizen! Als je van alle magische plaatsen hoort wil je niks liever dan meteen een ticket boeken of zoals Yaru Makki mee met de vogels, en erheen vliegen. Toch is het uiteindelijk thuis het allerfijnst, want met een boek op de bank is toch heerlijk? En zeker als het zo’n vrolijk boek is als Yaru Makki’s reis. 

Yaru Makki

Mijn buurkindjes genieten er ook van om voorgelezen te worden uit Yaru Makki’s reis.

Een gedachte over “Yaru Makki

Plaats een reactie